071 576 3559 service@freekvanos.nl
Verstopping, storing of lekkage? Bel ons op 071 576 3559 24/7 service
[A /]
Contact

Ik heb een storing/verstopping maar het is weekend, wat kan ik doen?

Firma Freek van Os heeft een 24-uurs storingsdienst. U mag ons dan altijd bellen, wij helpen u zo snel mogelijk. In het weekend berekenen wij hiervoor op zaterdag 150% en op zondag 200% van het standaard tarief.

Factuur

Ik zie koerierskosten op mijn factuur?

Binnen ons vakgebied zijn ruim 130.000 artikelen beschikbaar, deze passen helaas niet in de bus van de monteur. Wij hebben de meest gangbare onderdelen bij ons. Wanneer we voor de werkzaamheden bij u materiaal nodig hebben dat niet voorradig is in de bus van de monteur worden deze gebracht door de koerier. De kosten hiervoor brengen wij u in rekening. Deze kosten zijn lager dan wanneer de monteur voor u op pad gaat.

De monteur is korter aan het werk geweest dan dat op het factuur staat?

Door de drukte op de weg en de vele opbrekingen en herinrichtigswerkzaamheden is de rijtijd een onzekere factor geworden. Om deze reden brengen wij de rijtijd naar de klant als werktijd in rekening. Binnen de regio (straal van 10 km) brengen wij niet meer dan een half uur in rekening. Verder rekenen wij geen auto- of voorrijkosten. De meeste monteurs zijn voorzien van een electronische tijdbewaking, op basis waarvan het factuur wordt gemaakt. Op uw verzoek kunnen wij een afdruk hiervan mailen. Op dit rapport staat de werktijd, rijtijd en het aantal gereden kilometers vermeld.

Wat is minimumtarief en rijtijd?

Firma Freek van Os hanteert een minimumtarief van 1 uur. Dat omvat het eerste uur waarin wij naar u toe rijden en werkzaamheden bij u verrichten. Daarna factureren wij de bestede tijd per kwartier. Om een afspraak te maken en een monteur te plannen moeten handelingen worden verricht. Indien de werktijd + rijtijd minder dan 1 uur is kunnen deze kosten niet worden gedekt. Om deze reden rekenen wij een minimumtarief.

Op mijn factuur staat hulpmateriaal genoemd, wat houdt dit in?

Op iedere factuur wordt standaard hulpmateriaal vermeld. Hulpmateriaal is een post voor kleine materialen als: kit, lijm, zaagbladen, schroeven, boren, duimstokken enz. Mede inbegrepen in deze post zijn de administratiekosten, postzegels, enveloppen enz.

Overige

Ik heb een onderhoudscontract ontvangen bij mijn uitnodiging voor het jaarlijkse onderhoud, ben ik dit verplicht?

Uiteraard kunnen wij u tot niets verplichten en is dit bedoeld als een service. Door maandelijks een vast bedrag te betalen komt u bij uw onderhoud niet voor verrassingen en een eenmalig hoger bedrag te staan. Daarnaast vindt u op het contract 2 aanvullende contracten waarbij u zich kunt verzekeren tegen arbeidsloon en materiaalkosten bij storingen.

Meer informatie?

Direct hulp nodig?

Voor spoedgevallen zijn wij 24/7 bereikbaar.